ملاقات با آفرودر الکتریکی «بولینگر B1»

پدال/ اگرچه این خودرو شبیه یک لندروور دیفندر جدید است اما با محصولی از جانب کمپانی بولینگر موتورز با نام B1 طرف هستید. بولینگر یک استارت آپ نوپا در آمریکاست.
پروتوتایپ آفرودر الکتریکی B1 توسط کمپانی به عنوان اولین تراک آفرود چهار چرخ محرک الکتریکی معرفی شده است.
خودروی مورد بحث از شاسی تمام آلومینیومی برای کاهش وزن و ابعاد جمع‌وجور استفاده کرده است. B1 تقریباً 120 سانتی‌متر کوتاه‌تر از نسل فعلی لندروور دیسکاوری بوده و زوایای حمله و خروج آن به ترتیب برابر با 56 و 53 درجه می باشد.

بولینگر B1
بولینگر B1

بولینگر B1 از سیستم تعلیق کاملاً قابل تنظیم هیدروپنوماتیک مستقل برای هر چرخ استفاده می‌کند. ارتفاع خودرو می‌تواند حداکثر تا 51 سانتی‌متر افزایش یابد. ارتفاع استاندارد خودرو از سطح زمین تقریباً 40 سانتی در نظر گرفته شده است.
نیروبخش خودروی الکتریکی یاد شده دو پیشرانه الکتریکی است که روی اکسل‌ها جای گرفته و از طریق شفت‌های عادی هر چهار چرخ را وادار به حرکت می‌کنند. حداکثر خروجی دو پیشرانه یاد شده به ترتیب برابر با 268 و 640 نیوتون متر می‌باشد.
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت این خودرو در 4.6 ثانیه ثبت شده و حداکثر سرعت آن برابر با 204 کیلومتر در ساعت می‌باشد.

محدوده حرکتی این شاسی‌بلند الکتریکی بین 193 تا 320 کیلومتر متغیر بوده و شارژ باتری آن بین 7 تا 12 ساعت بسته به نوع شارژر طول می‌کشد.
بولینگر ادعا می‌کند این خودرو توزیع وزن فوق‌العاده 50/50 داشته و مجهز به فرمان هیدرولیک بوده و ظرفیت یدک کشی آن 2766 کیلوگرم اعلام شده است.
حداقل زمان تحویل بولینگر B1 حدود 19 ماه اعلام شده و سفارش‌ها منحصراً از طریق کمپانی دریافت می‌شوند. البته برنامه‌هایی برای افتتاح فروشگاه‌های بولینگر وجود دارد. هنوز بهای این خودرو اعلام نشده است.

 

منبع:پدال

ملاقات با آفرودر الکتریکی «بولینگر B1»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top