معرفي کراس‌اوور کانسپت «شورولت FNR-X» در شانگهای

پدال/ دو سال پيش شورولت در نمايشگاه خودروي شانگهاي کانسپت راديکالي را با نام FNR معرفي نمود. حال اين شرکت آمريکاي امسال هم با کانسپت FNR-X به شانگهاي آمده است اما اين بار کانسپت جديد شورلت بسيار واقع‌بينانه‌تر از کانسپت دو سال پيش شده است. اگر شورلت قصد توليد اين کانسپت را داشته باشد مي‌تواند به رقيبي براي تويوتا C-HR تبديل گردد چراکه استايل آن شديداً به اين کراس‌اوور ژاپني و همين‌طور لکسس NX شباهت دارد اما طرح جلوپنجرهٔ آن نشان مي‌دهد که اين يک شورلت است.

آفرود شورولت FNR-X
آفرود شورولت FNR-X

اين کراس‌اوور کانسپت نام خود را از عبارت «Find New Roads» به معناي پيدا کردن جاده‌هاي جديد گرفته است درحالي‌که حرف X نيز نشان مي‌دهد که اين‌ يک کراس‌اوور است. کانسپت FNR-X خودروي جذابي است که مي‌توان با آن هم در جاده‌هاي آنرود و هم در مسيرهاي آفرود رانندگي کرد و براي اين کار قواي محرکه، تعليق و حتي آئروديناميک آن سازگار شده است.

بنابراين، موتور مي‌تواند در حالات چندمنظوره و اسپرت کار کند، تعليق مي‌تواند ارتفاع خودرو را متناسب با شرايط مسير تنظيم کند و مجموعه‌اي از ويژگي‌هاي آئروديناميکي هم مي‌توانند جريان هوا را مديريت کنند. نيروي اين کراس‌اوور کانسپت نيز توسط يک قواي محرکهٔ پلاگين‌هيبريدي تأمين مي‌شود که البته مشخصات آن نامعلوم است؛ اما در اين ماشين يک سيستم کمک‌راننده هم تعبيه شده که مي‌تواند در هر شرايطي خودرو را به‌صورت نيمه خودران هدايت کند.

آفرود شورولت FNR-X
آفرود شورولت FNR-X

براي رسيدن به داخل FNR-X درهايي طراحي شده که به شيوهٔ موسوم به خودکشي باز مي‌شوند. سپس در داخل خودرو اشکال چندضلعي و صفحه‌نمايش‌هاي OLED به چشم مي‌خورد. علاوه بر اين، در کابين نورپردازي قرمزرنگي انجام گرفته و در کل نماي داخلي آن بسيار زيبا و مدرن است اما به‌سختي امکان توليد آن به همين شکل وجود خواهد داشت.

آفرود شورولت FNR-X
آفرود شورولت FNR-X

بدين ترتيب شايد شورلت در نمايشگاهي در آيندهٔ نزديک کانسپت ديگري شبيه به FNR-X را رونمايي کند که البته تا حدودي براي توليد تعديل شده باشد تا اين کراس‌اوور کوچک و زيبا کم‌کم به توليد نزديک گردد؛ اما بااين‌وجود مشخص نيست که نسخهٔ توليدي احتمالي اين کانسپت در بازار آمريکاي شمالي هم عرضه خواهد شد يا فقط براي چين در نظر گرفته شده است.

معرفي کراس‌اوور کانسپت «شورولت FNR-X» در شانگهای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top