فوق‌العاده‌ترين خودروهاي 6 چرخ تاريخ

پدال/ هميشه اين بحث‌وجدل بين راننده‌هاي خودرو و موتورسيکلت وجود داشته که 4 چرخ بهتر از 2 چرخ است؛ اما براي برخي افراد هيچ‌يک از اين دو کافي نيستند. در طول سال‌ها افراد زيادي بوده‌اند که فکر مي‌کردند خودروهاي 6 يا حتي 8 چرخ گزينه‌ي بهتري هستند. اگرچه اکثر اين خودروهاي چند اکسلي وارد خط توليد نشدند اما برخي نمونه‌ها نيز وجود داشته‌اند که ما را تحت تأثير قرار داده‌اند؛ و ما در اين نوشتار برخي از موفق‌ترين و تواناترين آن‌ها را خدمت شما عزيزان معرفي کرده‌ايم.

اگرچه خودروهاي 6 چرخ به عنوان سطحي بالاتر از مدل‌هاي آفرود دو ديفرانسيل محسوب مي‌شوند اما آيا اين خودرو هميشه بايد بهتر باشند؟ انتخاب‌هاي ما در زمينه‌ي آفرود گزينه‌ي نخست محسوب نمي‌شوند. از سوي ديگر سوپرکارهاي 6 چرخ جالبي نيز وجود داشته‌اند که از مرحله‌ي کانسپت خارج نشده‌اند.
از يک‌چيز مطمئن هستيم و آن توانايي بالاي اين خودرو در جلب‌توجه افراد به خود است.

لندروور ديفندر Flying Huntsman
پاسخ بريتانيايي‌ها به ديگر شاسي بلندهاي 6 چرخ لندروور ديفندر Flying Huntsman است. اين خودرو محصول ذهن خلاق متخصصان معروف پرفورمنس Kahn Design بوده و فرسنگ‌ها با ديفندر معمولي فاصله دارد. شاسي خودرو به منظور جا دادن چرخ‌هاي اضافي در خود حدود 400 ميلي‌متر طويل‌تر شده است و نيروبخش آن بجاي پيشرانه‌ي ديزلي، نسخه‌ي هيولاي 8 سيلندر 6.2 ليتري جنرال موتورز است که قدرت 500 اسبي دارد.
از ديگر اصلاحات اين خودرو مي‌توان به سقف شيشه‌اي پانوراميک، کابين چرم قرمز سفارشي و رنگ مخصوص کروماکس اشاره کرد. بسته به آپشن هاي موجود، بهاي خودرو حول‌وحوش 200 هزار پوند تخمين زده مي‌شود.

آفرود لندروور ديفندر Flying Huntsman
آفرود لندروور ديفندر Flying Huntsman

هنسي ولوسي رپتور
آن‌ها مي‌گويند که هر چيزي در تگزاس بزرگ‌تر است (!) و اين موضوع درباره‌ي پيکاپ ها قطعاً درست است. متخصص تيونر آمريکايي يعني هنسي روي فورد F-150 رپتور 2017 جادوي خود را پياده کرده است.
ماحصل کار خودروي ولوسي رپتور 6×6 با رينگ‌هاي 20 اينچي و لاستيک‌هاي آفرودي، اکسل‌هاي عقب قفل شونده، سيستم تعليق ارتقا يافته و بازنگري‌هاي وسيع ظاهري است. هنسي اين خودرو را به‌صورت مفهومي توصيف کرده اما مي‌توان با مبلغ 250 هزار پوند صاحب آن شد.

آفرود هنسي ولوسي رپتور
آفرود هنسي ولوسي رپتور

تيرل P34
با چهار چرخ عجيب در جلو و دو چرخ غول‌آسا در عقب، تيرل P34 بي‌شک يکي از متمايزترين خودروهاي فرمول 1 تاريخ است.
اين خودرو در سال 1976 و در گرند پري اسپانيا معرفي شد و بعدها دو راننده‌ي تيرل با اين خودرو در گرند پري سوئد به مقام‌هاي اول و دوم دست يافتند.

پانتر 6
پانتر 6 يک سوپرکار 6 چرخ بسيار عجيب اصيل بود. اين خودرو در سال 1977 معرفي شد و قطعاً در طراحي آن از تيرل الهام گرفته شده است.
زير کاپوت اين خودرو پيشرانه‌ي 8 سيلندر 8.2 ليتري کاديلاک با قدرت ادعايي 600 اسب بخاري قرار داشته و در آن زمان ادعا شده بود اين خودرو مي‌تواند به سرعت 320 کيلومتر در ساعت برسد. از تجهيزات لوکس اين خودرو مي‌توان به تلفن در هر درب و تلويزيون قرار گرفته روي داشبورد اشاره کرد. بهاي 39950 پوندي خودرو حدود 40 درصد گران‌تر از بهاي فراري‌ها و لامبورگيني‌هاي آن دوران بود.

کوويني C6W
اين خودرو در سال 2004 معرفي شد. کوويني C6W نيز همانند پانتر 6 از 4 چرخ در جلو و 2 چرخ در عقب استفاده کرده و پيشرانه‌ي 8 سيلندر 4.2 ليتري 434 اسبي آن که ساخته‌ي آئودي بوده در ميانه‌ي خودرو قرار گرفته است.

کوويني ادعا مي‌کند ترکيب فرمان پذيري 4 چرخ و وزن خالص کمتر از 1200 کيلوگرم باعث شده تا اين خودرو چابکي قابل‌توجهي داشته باشد.

کوويني C6W
کوويني C6W

مرسدس-اي ام جي G 63 6×6
مرسدس G کلاس استاندارد به اندازه‌ي کافي سرسخت است اما شما مي‌توانيد برادر 6 چرخ آن را بخريد. اين خودرو بزرگ‌تر بوده و توانايي‌هاي آفرود بيشتري دارد. طول آن 5.87 متر و وزن خالص آن بيشتر از 3 تن است.

اين خودرو در ابتدا با پيشرانه‌ي توربوديزل نظامي مانند براي ارتش استراليا توسعه يافت اما نيروبخش نسخه‌ي جاده‌اي پيشرانه‌ي 8 سيلندر 5.5 ليتري توئين توربو با قدرت 537 اسب بخار است. G 63 داراي کمپرسوري است که با آن مي‌توان فشار باد لاستيک‌ها را کم‌وزياد کرد.
و اگر 6 چرخ براي شما کافي نيست، نگاهي به آوتوروس 8×8 بيندازيد.

وقتي که مي‌توان 8 چرخ داشت چرا به 6 چرخ قانع باشيم؟ شرکت روسي آوتوروس مدل همه‌کاره‌ي Shaman را به 8 چرخ ارائه مي‌کند. اين خودرو يک تراک هيولا بوده که وزن آن 4.8 تن و طول آن 6.3 متر مي‌باشد. پيشرانه‌ي توربوديزل 3 ليتري 176 اسبي آن ساخت ايويکو بوده و به نظر مي‌رسد کم‌توان‌تر از آن چيزي هست که موردنياز اين هيولا بوده اما برخلاف ابعاد بزرگ، Shaman عملکرد خوبي دارد.

البته که خودرو را مي‌توان در روي سنگفرش هم راند اما براي آفرود سنگين طراحي شده و به راحتي مي‌تواند در زمين‌هاي بسيار سخت هم حرکت کند. هر 8 چرخ قابليت فرمان پذيري داشته و ديفرانسيل‌هاي قفل شونده هم دارد.

مرسدس-اي ام جي G 63 6×6
مرسدس-اي ام جي G 63 6×6
فوق‌العاده‌ترين خودروهاي 6 چرخ تاريخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top