روش صحیح رانندگی در تونل

جاده ها و مسیرهای کوهستانی با تمام زیبایی ها و جاذبه های طبیعی که دارند اما رانندگی در آنها بسیار خطرناک است و باید قبل از شروع رانندگی در این نوع مسیرها حتما با نوع جاده, موانع و تونل ها آشنا باشید و مهارت عبور از چنین مسیرهایی را به خوبی کسب کرده باشید.  در این مقاله قصد داریم روش های کاربردی از چنین مسیرهایی و مخصوصا روش صحیح عبور از تونل را به شما آموزش دهیم, پس با ما همراه باشید.

جاده های کوهستانی معمولا دارای یک یا چند تونل کوتاه و بلند است.نکات مهم در هنگام ورود به تونل روشن بودن چراغ ها از 100 متر مانده به تونل و همچنین بستن پنجره های خودرو و استفاده از تهویه مطبوع قبل از ورود به تونل به علت انباشته شدن دود و آلودگی البته این نکته در تونل هایی که مجهز به سیستم تهویه هوا نباشد از اهمیت بیشتری برخوردار است.

رانندگی در تونل
رانندگی در تونل

هنگام رانندگی در روز وقتی وارد تونل می شویم به خصوص تونل هایی که فاقد روشنایی کافی است,چشم تا چند لحظه به طور طبیعی نمی تواند تطابق کامل داشته باشد و عملا چیزی دیده نمی شود. بنا براین امکان تصادف با خودرو مقابل و یا بدنه تونل افزایش می یابد. برای جلوگیری از هرگونه واقعه ای به نکته زیر توجه کنید.

رانندگی در تونل
رانندگی در تونل

حدود 100 متر مانده به دهانه تونل یکی از چشم های خود را ببندید و با یک چشم به رانندگی ادامه دهید. هنگامی که وارد تونل شدید چشم بسته را باز و چشم باز را ببندید,به این ترتیب چشمی که بسته بوده, به تاریکی عادت کرده و هنگام ورود به تونل از تطابق کامل برخوردار است.

 

منبع: offroad4x4.ir

روش صحیح رانندگی در تونل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top