جزئيات کامل شاسي بلند جديد «اشکودا کاروک»

پدال/ پس از تأييد رسمي نام شاسي‌بلند جديد اشکودا و همچنين اعلام زمان رونمايي از آن (هجدهم مي)، اين برند اهل جمهوري چک جزئيات بيشتري از اين کاروک را منتشر کرده است.

آفرود اشکودا کاروک
آفرود اشکودا کاروک

اين خودروساز اعلام کرده که کاروک جديد با حداکثر پنج حالت رانندگي و حالت مخصوص آفرود در دسترس مشتريان قرار خواهد گرفت.
خب پيش از بيان جزئيات قواي محرکه بياييد نگاهي به ابعاد اين خودرو بيندازيم. مشخص است که اشکودا از زبان طراحي جديد خود براي شکل‌دهي کاروک سود برده و از آن جمله مي‌توان به خطوط پويا و ديناميک و عناصر بلورين فراوان نام برد.
چراغ‌هاي جلوي کاملاً LED به‌صورت سفارشي در دسترس خواهند بود و البته نورپردازي LED در نوارهايي روي درب‌ها و داشبورد نيز بر زيبايي کابين افزوده خواهند کرد.

از نظر سايز و اندازه، کاروک داراي طول/عرض/ارتفاع به ترتيب 4382/1841/1605 ميلي‌متر مي‌باشد. فاصله‌ي بين محورها 2638 ميلي‌متر بوده و فضاي پاي سرنشينان نيز 68 ميلي‌متر اعلام شده است؛ به عبارت ديگر، اين خودرو از ابعادي مشابه سئات آتکا برخوردار مي‌باشد.
فضاي بار اين خودرو 521 ليتر اعلام شده که با خواباندن صندلي‌ها به 1630 ليتر افزايش مي‌يابد. همچنين مي‌توان صندلي‌هاي عقب را به‌طور کامل حذف کرد و حداکثر فضاي 1810 ليتري را به دست آورد.

آفرود اشکودا کاروک
آفرود اشکودا کاروک

اين خودرو از نسل دوم کيت‌هاي اطلاعات سرگرمي مدولار اشکودا با صفحه نمايش‌هاي لمسي و عملکرد هات اسپات WLAN بهره مي‌برد. يکي از سيستم‌ها که کولومبوس نام دارد با مدول سفارشي LTE در دسترس است. البته که کاروک از سيستم‌هاي اپل کارپلي و اندرويد اتو پشتيباني مي‌کند.
از جمله سيستم‌هاي کمک‌راننده‌ي زيادي کاروک مي‌توان به دستيار پارک و دستيار تغيير لاين خودرو اشاره کرد. همچنين سيستم تشخيص نقاط کور، تشخيص عابران پياده و ترمز اضطراري خودکار از ديگر ويژگي‌هاي ايمني کاروک جديد هستند.

کاروک براي اولين بار از پانل نشان دهنده‌هاي ديجيتالي بهره مي‌برد. اين سيستم به راننده‌ها اجازه مي‌دهد تا صفحه‌نمايش‌هاي کاکپيت خود را با ترجيحات شخصي تنظيم کنند.
اما موضوع مهم ديگر طيف پيشرانه‌هاي اين خودرو است که از دو نسخه‌ي بنزيني و سه نسخه‌ي ديزلي تشکيل شده است. دو پيشرانه‌ي بنزيني و دو واحد از سه نسخه‌ي ديزلي جديد هستند و حجم آن‌ها بين 1، 1.5، 1.6 و 2 ليتري بوده و خروجي آن‌ها نيز بين 113 تا 187 اسب بخار اعلام شده است.

همه‌ي پيشرانه‌ها از سيستم توربو برخوردار بوده و داراي تکنولوژي استارت/استاپ و بازيابي انرژي ترمز مي‌باشند. همچنين به جز قدرتمندترين پيشرانه‌ي ديزلي، تمامي قواي محرکه را مي‌توان با گيربکس 6 سرعته ي دستي يا 7 سرعته ي DSG اتوماتيک سفارش داد. قدرتمندترين پيشرانه‌ي 2 ليتري TDI به‌صورت استاندارد از سيستم چهار چرخ محرک و گيربکس 7 سرعته ي DSG بهره‌مند است. شايان ذکر است پيشرانه‌ي جديد 1.5 ليتري TSI با تکنولوژي غيرفعال سازي سيلندر عرضه مي‌شود.

آفرود اشکودا کاروک
آفرود اشکودا کاروک

در نهايت بايد گفت سيستم‌هاي رانندگي ياد شده عبارت‌اند از نرمال، اسپورت، اکو، انفرادي و برف (4X4).
موعد عرضه ي شاسي بلند جديد اشکودا کاروک نيمه ي دوم سال 2017 ميلادي اعلام شده است.

جزئيات کامل شاسي بلند جديد «اشکودا کاروک»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top