تيونينگ ديوانه‌وار «شورولت کلرادو»، هيولايي با 730 اسب بخار قدرت!

پدال/ هنگامي‌که بحث رفتن به آفرود مطرح مي‌شود، به‌طورکلي دو روش وجود دارد. اکثر مردم به اميد بالا رفتن از هر چيزي، اقدام به افزايش ارتفاع خودرو و استفاده از تايرهاي بزرگ‌تر مي‌کنند؛ اما افراد ديگري مثل تيم Roadster Shop وجود دارند که ترجيح مي‌دهند از روي موانع با خودرو پرواز کنند! آن‌ها براي اين کار اقدام به ساخت اين شورلت کلرادو افسارگسيخته کرده‌اند که 730 اسب بخار قدرت دارد.

آفرود شورولت کلرادو
آفرود شورولت کلرادو

Roadster نامي آشنا در زمينهٔ تيونينگ و اصلاح انواع خودروهاي جذاب براي ايجاد آفرودرهاي حرفه‌اي است. اين شرکت که در ايلينوي واقع است، در فضايي به مساحت بيش از 9 هزار مترمربع، همهٔ چيزهاي موردنياز براي ساخت چنين هيولاهاي بي‌نظيري را فراهم کرده است. جديدترين دستاورد اين تيم حرفه‌اي، همين کلرادوي موردبحث ما است که به‌طور مستعار ColoRADo ناميده شده است.

چهرهٔ خودرو همچنان آشنا است زيرا ورق‌هاي فلزي کابين و حداقل بخشي از قسمت بار هنوز هم اصلي هستند اما ديگر قسمت‌ها کاملاً تغيير کرده و سفارشي هستند مانند فريمي که با دست جوش داده شده و کيت عريض بدنه براي تعليق بسيار بلند. همچنين در چهارگوشهٔ خودرو نيز از کمک‌فنرهاي فاکس استفاده شده است که در جلو 55 سانتيمتر و در عقب 27 سانتيمتر توانايي جابجايي دارند.

آفرود شورولت کلرادو
آفرود شورولت کلرادو

اما يکي از مهم‌ترين بخش‌هاي اين هيولاي آفرود، قلب تپندهٔ آن است که Roadster براي آن از يک نيروگاه عظيم 7 ليتري V8 استفاده کرده است. همان‌طور که اشاره شد، اين موتور 730 اسب بخار قدرت دارد که توسط يک گيربکس چهار سرعتهٔ اتوماتيک به چرخ‌هاي عقب فرستاده مي‌شود. براي توزيع وزن بهتر نيز پيشرانه در عمق شاسي سفارشي خودرو نصب شده است. در بيرون نيز شش پروژکتور روي سقف ColoRADo نصب شده و چرخ زاپاس هم به شکل زيبايي در قسمت بار آن جاسازي شده است.

سازنده، داخل اين کلرادو را نيز کاملاً مجهز کرده است. در اينجا از صندلي‌هاي کاملاً مسابقه‌اي استفاده شده و يک صفحه‌نمايش ديجيتالي هم جايگزين صفحه آمپر استاندارد کلرادو شده است. داشبورد هم تماماً از جير پوشيده شده درحالي‌که ماشين به يک سيستم صوتي استريو هم مجهز شده است اما به‌احتمال‌زياد غرش زيباي نيروگاه V8 براي راننده و سرنشين بهترين موسيقي خواهد بود.

تيونينگ ديوانه‌وار «شورولت کلرادو»، هيولايي با 730 اسب بخار قدرت!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top