آیا می توانیم با رنو کولئوس به آفرود برویم؟

«خبرماشین» – نسل جدید رنو کولئوس خودرویی است که از سال 95 وارد بازار ایران شد و خیلی سریع توانست سهم زیادی از بازار که پیش از این در اختیار خودروهای پرطرفداری مثل سانتافه، سورنتو، اوتلندر و راو4 بود را به خود اختصاص دهد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، شرایط پیش آمد تا توانستیم خودروی رنو کولئوس را به پیست سرام در نزدیکی پاریس برده و مورد آزمایش فنی آفرود قرار بدهیم. صندلی خودرو حمایت خوبی از بدن داشت و ارتفاع رانندگی و میدان دید مناسبی را برای من با قد متوسط فراهم می کرد.
بعد از مدتی رانندگی به محدوده جاده های جنگلی وارد شدیم که دارای مسیرهای آفرود مورد نیاز برنامه بود، چرا که طبق برنامه باید عملکرد سیستم های ایمنی مکانیکی و الکترونیکی خودرو را در جاده های ناهموار تست می کردیم.

آفرود رنو کولئوس
آفرود رنو کولئوس

بعد از وارد شدن به جاده های خاکی، وضعیت انتقال قدرت دیفرانسیل را به حالت 4WD تغییر دادم تا توزیع گشتاور بین محورهای جلو و عقب به نسبت 50-50 صورت گیرد. عملکرد سیستم تعلیق خودرو در هنگام عبور باعث کاهش تکان های اضافی در کابین می گردد. عملکرد سیستم ترمز کولئوس در مسیرهای شنی کمی با مشکل مواجه شد و با فشردن پدال ترمز، چند ترمز شدید کردم و عکس العمل منطقی و معقول از ترمز دیده شد. شروع به حرکت خودروی کولئوس را در شیب تند امتحان کردم و با فشار نرم و یکنواخت روی پدال، به آرامی روی شیب تند حالت Auto در هنگام گاز دادن به خودرو و شتابگیری، گیربکس X-Tronic خودرو همانند یک گیربکس اتوماتیک معمولی عمل کرد و هفت دنده جلو را به نرمی تعویض کرد و حتی گاهی تعویض دنده معکوس را برای راننده فراهم می کرد. این ویژگی باعث شد تا گیربکس CVT خودروی کولئوس در هنگان عبور از پیچ های مسیر، عملکرد تنبل، کسل کننده و یکنواختی نداشته باشد و همانند یک خودروی اتوماتیک معمولی، شتاب و تعویض دنده مناسبی را در اختیار راننده قرار دهد. سیستم کنترل خودرو در شیب (HDC) یا Auto Hold تا 2 ثانیه بعد از برداشتن پا از روی پدال ترمز، قبل از حرکت در مسیر شیب دار عمل می کند.

آفرود رنو کولئوس
آفرود رنو کولئوس
آیا می توانیم با رنو کولئوس به آفرود برویم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top