MVM X33 چقدر ایمن است؟

MVM X33 یکی از ماشین‌هایی است که زیاد در کوچه و خیابان‌های شهر می‌بینیم. این خودرو در تست ایمنی موسسه ANCAP سال ۲۰۱۱ شرکت کرد. امروز می‌خواهیم نگاهی به این شاسی‌بلند چینی داشته باشیم.

درحقیقت کراس‌اور است تا شاسی‌بلند. چراکه خودروهای شاسی‌بلند با هدف مقاومت دربرابر شرایط سخت طراحی شده‌اند و کراس‌اورها با ظاهری مشابه برای مصارف شهری فروخته می‌شوند. از خودروهای شاسی‌بلند واقعی می‌توانیم به مرسدس بنز G کلاس و تویوتا لندکروز اشاره کنیم. با این حال از آن‌جا که برای بسیاری از خودروهای بازار، کم‌تر اسم کراس‌اور را می‌شنویم، پس توافقی می‌توانیم چری تیگو J11 را مثل هر کراس اور بازار به اسم شاسی‌بلند صدایش بزنیم!

چری تیگو J11؟

MVM X33
MVM X33

بله! شاید کمی جا خورده باشید که اول متن حرف از MVM X33 زده‌ایم و بعد از چری تیگو J11 نام برده‌ایم. بگذارید یک فرمول جالب و بسیار ساده‌ای را برایتان بگوییم که کم‌تر کسی درمورد آن شنیده است. چری یک خودروساز چینی است که محصولات مختلفی را طراحی و تولید می‌کند. شرکت مدیران خودرو بعضی از محصولات این شرکت را وارد کشور می‌کند و تعدادی را هم مونتاژ. ماشین‌هایی که مستقیم وارد می‌شوند، با همان نام چری به فروش می‌روند. درحالی‌که ماشین‌های مونتاژی تحت عنوان MVM در بازار ایران فروخته می‌شوند. MVM مخفف Modiran Vehicle Manufacturing است.

پیشینه

همان‌طور که گفتیم، چری (Chery) یک خودروساز چینی است. تاسیس این شرکت به سال ۱۹۹۷ میلادی یعنی حدود ۲۰ سال پیش برمی‌گردد. این خودروساز در سال ۲۰۰۵ مدلی به نام چری تیگو (Chery Tiggo) را معرفی و به بازار عرضه کرد که ما در ایران به اسم X33 می‌شناسیم.

MVM X33 به یک پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری (دقیق ۱۹۷۱ سی‌سی) مجهز شده که می‌تواند حداکثر توان ۱۳۹ اسب‌بخار و گشتاور ۱۸۲ نیوتون‌متر را تولید کند. یک جعبه‌دنده‌ی دستی ۵ سرعته این اتومبیل را همراهی می‌کند و نیرو به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. گفته می‌شود که این خودرو شتاب صفر تا صد ۱۳ ثانیه‌ای دارد و به ازای پیمایش هر ۱۰۰ کیلومتر، ۹٫۵ لیتر سوخت مصرف می‌کند. حالا اگر موافق باشید در ادامه به ایمنی این خودرو نگاهی داشته باشیم.

MVM X33
MVM X33

MVM X33 در تست ایمنی موسسه ANCAP سال ۲۰۱۱ شرکت کرد. ANCAP که مخفف Australasian New Car Assessment Program است، به عنوان یکی از موسسات تست تصادف معتبر در استرالیا به حساب می‌آید. توانست تنها ۲ ستاره از ۵ ستاره کامل را کسب کند.

مرحله‌ی اول، تست تصادف از جلو است. MVM X33 در این تست نتوانست نتیجه‌ی خوبی را به‌جا بگذارد. این خودرو پس از برخورد با مانع صدمه‌ی زیادی دید و موفق نشد از پس حفاظت جان سرنشینان به خوبی بربیاید. درب موتور، جلوبندی، شیشه‌ی اتومبیل این شاسی‌بلند چینی بعد از تست تصادف از جلو صدمه‌ی زیادی دیدند. هم‌چنین بعد از تصادف، درب‌های جانبی جلو و سقف تاب برمی‌دارند. متاسفانه وضعیت ایمنی گزارش شده‌ی راننده از سرنشین شاگرد در تهدید بسیار جدی است. قفسه‌ی سینه، ران، ساق و مچ پای راست و مچ پای چپ در وضعیت قرمز قرار دارند که این خطری جدی برای سلامت سرنشین محسوب می‌شود. سر، گردن و ساق پای سمت راست در وضعیت زرد (قابل قبول) و ران پای سمت راست در وضعیت سبز قرار دارند.

 

MVM X33 در تست ایمنی موسسه ANCAP سال ۲۰۱۱ شرکت کرد. ANCAP که مخفف Australasian New Car Assessment Program است، به عنوان یکی از موسسات تست تصادف معتبر در استرالیا به حساب می‌آید. توانست تنها ۲ ستاره از ۵ ستاره کامل را کسب کند. در ادامه می‌توانید تست تصادف این خودرو را ببینید:

مرحله‌ی اول، تست تصادف از جلو است. MVM X33 در این تست نتوانست نتیجه‌ی خوبی را به‌جا بگذارد. این خودرو پس از برخورد با مانع صدمه‌ی زیادی دید و موفق نشد از پس حفاظت جان سرنشینان به خوبی بربیاید. درب موتور، جلوبندی، شیشه‌ی اتومبیل این شاسی‌بلند چینی بعد از تست تصادف از جلو صدمه‌ی زیادی دیدند. هم‌چنین بعد از تصادف، درب‌های جانبی جلو و سقف تاب برمی‌دارند. متاسفانه وضعیت ایمنی گزارش شده‌ی راننده از سرنشین شاگرد در تهدید بسیار جدی است. قفسه‌ی سینه، ران، ساق و مچ پای راست و مچ پای چپ در وضعیت قرمز قرار دارند که این خطری جدی برای سلامت سرنشین محسوب می‌شود. سر، گردن و ساق پای سمت راست در وضعیت زرد (قابل قبول) و ران پای سمت راست در وضعیت سبز قرار دارند.

 

دیجی کالا مگ

MVM X33 چقدر ایمن است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top