کیا تصاویر و جزئیاتی جدید از مدل استینگر V6 منتشر کرد

گروه بین الملل: شرکت کیا در حال آماده شدن برای رونمایی رسمی از استینگر 2018 جدید برای بازار آمریکا در ماه دسامبر می باشد و در همین راستا، یک گالری تصاویر گسترده از آن را منتشر کرده است.

به گزارش خبرخودرو ، کیا استینگر جدید را به عنوان یک مدل اسپرت بک 5 سرنشین معرفی می کند که برای رقابت با بهترین های کلاس خود و تبدیل شدن به قوی ترین مدل پرفورمنس در تاریخ این برند کره ای طراحی شده است.

طراحی بدنه استینگر توسط پیتر شریر، سر طراح آلمانی کمپانی و تیم طراحان آلمانی کیا انجام شده است. طراحی و توسعه موارد مرتبط با سواری و هندلینگ خودرو نیز تحت نظارت آلبرت بیرمن در نوربورگ رینگ صورت پذیرفته است.

مجموعه موتورهای این خودرو شامل یک موتور 4 سیلندر توربو 2 لیتری با 255 اسب بخار نیرو و 260 پوند فوت گشتاور می شود که به استینگر اجازه می دهد ظرف 5.9 ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند. موتور قدرتمند توربو دوقلوی 3.3 لیتری شش سیلندر خورجینی 365 اسب بخار نیرو و 376 پوند فوت گشتاور تولید می کند، با این موتور استینگر برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر از حالت سکون، فقط به 4.7 ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت آن معادل 270 کیلومتر بر ساعت می شود. هر دو موتور به یک گیربکس 8 دنده اتومات متصل شده اند.

شاسی خودرو از یک سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و یک سیستم 5 میله ای در عقب تشکیل شده، مدل های پایه روی یک سیستم تعلیق پسیو سوار شده اند و مدل های GT از سیستم تعلیق با کنترل الکترونیکی و کمک فنرهای فعال بهره می برند.

 استینگر V6
استینگر V6

آپشن 4 چرخ پیشران نیز برای این خودرو وجود دارد، ان سیستم مجهز به سیستمی به نام سیستم کنترل تقسیم گشتاور دینامیک می باشد که نیرو را بین اکسل ها توزیع کرده و از ترمزها برای توزیع گشتاور استفاده می کند. ان سیستم دو دیفرانسیل بیشتر به محور عقب تمایل دارد و در حالت اسپرت تا 80 درصد از نیروی را چرخ های عقب ارسال می کند، در حالت رانندگی عادی توزیع نیرو بین محورهای عقب و جلو 50-50 می باشد.

کیا استینگر جدید طول بین دو محوری معادل 114.4 اینچ دارد که در مقایسه با رقبای اصلی مانند آئودی A5 اسپرت بک، اینفینیتی Q50، لکسوس IS، بی ام و 4 گرن کوپه و حتی لکسوس GS بیشتر است، کیا ادعا می کند این خودرو فضای کابین بیشتری حتی در مقایسه با بی ام و سری 6 گرن کوپه ارائه می نماید.

مجموعه ای گسترده از امکانات و سیستم های ایمنی نیز در این خودرو ارائه شده اند که از مهم ترین آن ها می توان به سیستم هشدار راننده، سیستم جلوگیری از تصادف از جلو همراه با تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل هوشمند، سیستم کمکی حفظ مسیر و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

قیمت رسمی استینگر 2018 را کیا اندکی مانده به زمان رونمایی رسمی اعلام خواهد کرد.

 

منبع: خبرخودرو

کیا تصاویر و جزئیاتی جدید از مدل استینگر V6 منتشر کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top