پیک آپ های جدید آمیکو AMICO

به تازگی در رسانه‌ها از پیکاپ‌های قدرتمندی سخن گفته می‌شود که نشانی ایرانی دارد. این دو پیکاپ که اساساً یکی هستند و تنها در کدگذاری فرق دارند، آمیکو 224M(نسخه دو کابین) و آمیکو 122M(نسخه تک کابین) نام دارند.

آفرود پیک آپ آمیکو AMICO
آفرود پیک آپ آمیکو AMICO

اگر چنانچه به نشان جلوپنجره آمیکو 224M و برادر تک کابینش 122M توجهی نکنیم، شاید در همان وهله نخست، این شاسی بلند های داخلی را با وانت‌ های ژاپنی و یا حتی آمریکایی اشتباه بگیریم. به طور کلی، تناسبات ابعادی تا حد ممکن در آنها رعایت شده و همه‌چیز همان‌طوری است که از یک پیکاپ تنومند انتظار می‌رود. این دو برادر تنومند از تمامی زوایا جذاب هستند و رنگ متالیک، رکاب مجزا، دستگیره درب‌ها و آینه‌های کرومی و گارد ایمنی که بر روی آنها نصب شده، ظاهر مستحکمی را به این دو هدیه داده است. هرچند نمای بیرونی این پیکاپ‌های داخلی به‌اندازه تویوتا هایلوکس از جذابیت بصری برخوردار نیست اما بدون شک از بسیاری رقبای چینی و هندی خود برتر بوده و از این حیث از امتیاز بالایی برخوردار است. در این میان، نسخه تک کابین و یا همان آمیکو 122M تنها از طول کمتری نسبت به نسخه دو کابین و یا همان 224M برخوردار است.

آفرود پیک آپ آمیکو AMICO
آفرود پیک آپ آمیکو AMICO

داخل کابین آمیکو 224M و نیز 122M، از طرح نسبتاً مدرن و جوان‌پسندی بهره می‌برد. فرمان سه‌شاخه و چندکاره از فرمی اسپرت و بدیعی برخوردار است و کلیت کنسول میانی هم تا حدی آدمی را به یاد خودروهای ژاپنی، به‌خصوص ایسوزو می‌اندازد. جزییات نقره‌ای‌رنگ در جای‌جای کابین دیده می‌شوند و فضای داخل اتاق نیز، از تنوع رنگ درخوری برخوردار است. امکانات رفاهی موجود کابین هم در جای خود پربار و چشمگیر هستند و مواردی چون صندلی‌های چرمی، دوربین دید عقب، صفحه‌نمایش لمسی LCD، آینه وسط الکتروکرومیک، سیستم مسیریاب ماهواره‌ای، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان و …. در آن دیده می‌شوند.

آفرود پیک آپ آمیکو AMICO
آفرود پیک آپ آمیکو AMICO

قلب تپنده پیکاپ‌های آمیکو یک پیشرانه ساخت میتسوبیشی می باشد. این پیشرانه 2.4 لیتری که از نوع دوگانه‌سوز است از توانی معادل 143 اسب بخار و گشتاوری برابر با 200 نیوتن متر برخوردار است. استاندارد آلایندگی آن یورو 5 و مصرف متوسط سوخت در آن معادل 10.7 لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت است. که برای پیکاپ هایی در این رده مناسب است.

آفرود پیک آپ آمیکو AMICO
آفرود پیک آپ آمیکو AMICO

به لحاظ ایمنی، آمیکو 224M و 122M از دو عدد کیسه هوا به‌طور استاندارد برخوردارند و سیستم‌های ضد بلوکه ترمز (ABS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) به‌طور استاندارد در آنها وجود دارد. درب‌های تقویت شده در مقابل تصادف، ایموبلایزر و قفل ایمنی کودک هم از دیگر سامانه‌های ایمنی موجود در این پیکاپ‌ها هستند. پیکاپ‌های بزرگ جثه ساخت آمیکو از قابلیت آفرودی نیز سود می‌برند. قفل دیفرانسیل تمام اتوماتیک در هر دو نسخه 224M و 122M به‌طور استاندارد تعبیه شده است و در آمیکو 224M ترنسفر باکس سه حالته پیشرفته با دنده سنگین کمکی می‌تواند هر مانعی را برای این خودرو رفع و رجوع کند.

آفرود پیک آپ آمیکو AMICO
آفرود پیک آپ آمیکو AMICO

اما آنچه در آمیکو 224M و 122M سخت تحسین‌برانگیز است قابلیت حمل بار این دو خودروست. وزن ناخالص نسخه تک کابین و یا همان مدل 122M معادل 3450 کیلوگرم و وزن ناخالص نسخه دو کابین و یا 224M معادل 3100 کیلوگرم است و این حد از ظرفیت بارگیری، در میان تمامی بارکش‌های داخلی و حتی وارداتی کم‌نظیر است. فراموش نکنیم که وزن وانتی چون تویوتا هایلوکس تنها 2700 کیلوگرم است.

طول نسخه دو کابین و یا 224M معادل 5.56 متر و ارتفاع آن 1.84 متر است. فاصله بین دو محور آن نیز برابر با 3.4 متر است. طول نسخه تک کابین و یا 122M معادل 5.34 متر و فاصله بین دو محور آن برابر با 3.18 متر است. ارتفاع کلی آن نیز برابر با نسخه دو کابین است.

کمپانی آمیکو، سازنده‌ای است که کار خود را از تولید موتورسیکلت‌ شروع نموده و سپس به ارائه انواع و اقسام خودروهای تجاری مبادرت ورزیده است. حال این خودروساز موفق داخلی، پیکاپ‌های قدرتمندی را ارائه می‌دهد که بر روی کاغذ از مشخصات خوب و ارزنده‌ای برخوردارند و درعین‌حال، جذاب و عامه‌پسند نیز هستند. امید می‌رود که کیفیت این شاسی بلندهای نوپای داخلی در عرصه عمل هم بدین گونه باشد و با قیمت‌گذاری مناسب، مردم را از خرید نمونه های وارداتی‌ گران‌بها بی‌نیاز کنند.

 

منبع: offroad4x4.ir

پیک آپ های جدید آمیکو AMICO

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top