گروه بین الملل: شرکت تیونینگ JE Motorworks بریتانیا راه حل عجیبی را برای به روزرسانی خودروها دارد. آن ها تصمیم گرفته اند که موتور یک آفرود دیگر خارج از خط تولید را برای لندروور دیفیندر نصب کنند.
به گزارش خبرخودرو، در واقع این شرکت می خواهد با استفاده از موتور خودروهایی که دیگر تولید نمی شوند آفرود دیفندر را به روزرسانی کند. موستانگ و فوکس RS مجهز به موتور 2.33 لیتری اکوبوست جز خودروهای انتخاب شده برای این کار هستند. این شرکت موتورهای فوق را نه تنها به دلیل قدرت بالای تولیدشان که به 350 اسب بخار می رسد بلکه برای آلایندگی کربن دی اکسید تاچیز آن ها انتخاب کرده. این موتورها آلایندگی درحدود 175 گرم بر کیلومتر دارند.
جاناتان وگلاس، مدیر و سرمهندس JE گفت: این روزها شاهد افزایش قوانین سختگیرانه به کارگیری خودروهای دیزلی که تاثیر زیادی بر روی آلودگی محیط زیست دارند، هستیم. ما معتقدیم که بسیاری از دارندگان دیفندر موتور بنزینی انژکتوری جدید این خودرو را راه حل مناسب ان برای حفظ محیط زیست می دانند. جدا از تغییرات فوق JE یک جعبه دنده خودکار تپترونیک شش سرعته را برای شاسی بلند فوق در نظر گرفته است که در کنار موتور جدید مجموعا قیمت 200 هزار پوند را در بر خواهد گرفت .
مدل دیفندر برای دوست داران خودروهای شاسی بلند کوهستانی کاملاً مناسب است، مدلی که خودرویی پرقدرت و محکم است و تاریخ چند دهه ای خودروسازی لندروور آن را پشتیبانی می کند. این تاریخ به اولین لندروور سری1 تولید شده در سال 1948 برمی گردد، خودرویی که برای استفاده در ارتش انگلستان ساخته شده بود و عملکردی مشابه جیپ های ارتش آمریکا داشت. مدل بعدی تولیدی شرکت لندروور یک استیشن بود که معمولاً یک تایر زاپاس روی کاپوت آن نصب می شد و ارتباط نزدیکی با تمامی فیلم های مستند ساخته شده در صحرای آفریقا دارد. ساخت این سبک بدنه دو درب و چهار درب در دهه 1980 میلادی و در سری های 2 و 3 ادامه یافت. لندروورها وسیله نقلیه اغلب افرادی بود که به شکار بوفالو و یا دامپروری می پرداختند.
منبع: خبرخودرو