نسل چهارم شاسی بلند ” رکستون” به ایران می آید (+عکس)

در بخش پیشرانه، برخلاف موتور پر حجم ۶ سیلندر نسل قبلی، در این مدل جدید از یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده شده است که می‌تواند ۲۲۵ اسب بخار قدرت را در کنار ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند

نسل چهارم رکستون یا ركستونG4، تنها شاسی بلند عرضه شده طی 5 سال اخیر در بازار ایران خواهد بود که دارای سیستم چهار چرخ محرک 4WD Part Time است و امکان رانندگی در هر جاده و با هر شرایط جوی را فراهم می کند.

به گزارش عصر ایران ، رامک خودرو که اقدام به عرضه محصولات سانگ یانگ موتور کره جنوبی در ایران می کند تصمیم دارد نوع جدید شاسی بلند نسل چهارم رکستون یا ركستونG4، را با  قابلیت هایی نظیر قدرت موتوربالا ، قابلیت آفرود، امکانات رفاهی خوب  و اتاق بزرگ  را به بازار عرضه کند.

نسل چهارم رکستون
نسل چهارم رکستون

در خودرو رکستون جی4 و در حالت 2H نیرو به محور عقب منتقل خواهد شد تا در رانندگی های شهری و جاده ای،  صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش استهلاک مجموعه انتقال نیرو را به همراه داشته باشد.

اما در حالت 4H نیرو به هر چهار چرخ در خودرو منتقل خواهد شد و زمانی کاربرد خود را به نمایش می‌گذارد که مسیر (چه روی جاده و چه خارج از جاده) لغزنده باشد.

و بالاخره در حالت 4L که نقطه تمایز رکستون در سال های اخیر در مقایسه با رقبا خواهد بود، گیربکس کمکی وارد مدار شده و حجم بالایی از گشتاور به هر چهار چرخ را منتقل خواهد کرد. در این حالت قفل دیفرانسیل نیز درگیر خواهد بود که با استفاده از آن شیب های تند، واماندگی در میان سخره ها و گل و لای، معنایی نخواهد داشت و همه چیز برای داشتن یک آفرود لذت بخش فراهم می‌ شود.

و اما در موضوع ایمنی نیز سانگ یانگ در این محصول ۹ عدد کیسه هوا نیز در کنار سیستم کنترل پایداری بهره‌گیری کرده است. همچنین سیستم‌های ایمنی روز همانند سیستم کمکی بین خطوط، هشدار نقطه کور، سیستم ترمز اضطراری و سیستم ترافیک عقب نیز در این خودرو موجود هستند.

نسل چهارم رکستون
نسل چهارم رکستون

 

در بخش پیشرانه، برخلاف موتور پر حجم ۶ سیلندر نسل قبلی، در این مدل جدید از یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده شده است که می‌تواند ۲۲۵ اسب بخار قدرت را در کنار ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. پیشرانه‌ای که اگرچه در کنار هم رده‌ای‌های خود دارای حجمی کمتر است، اما توربوشارژ نصب شده روی آن قدرتی را تولید می‌کند که در هیچ یک از هم رده‌ای های خود نیست و باید گفت قوی‌ترین شاسی بلند این رنج خواهد بود.

 

نسل چهارم رکستون
نسل چهارم رکستون

 

نسل چهارم شاسی بلند ” رکستون” به ایران می آید (+عکس)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top