معرفی فیس‌لیفت رنجروور، شکوه یک بریتانیایی اصیل

پس از معرفی فیس‌لیفت رنجروور اسپرت، حالا لندروور نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ برادر بزرگ‌تر آن یا پرچم‌دار خود یعنی رنجروور را هم معرفی کرده است. رنجروور جدید با سپر جلوی بروز شده، جلوپنجره جدید و چراغ‌های LED جلو و عقب فوراً نسبت به قبل قابل‌تشخیص است. سپر عقب جدید با سر اگزوزهای یکپارچه نیز به‌روزرسانی بیرونی این SUV لوکس را تکمیل می‌کند. البته خریداران رنجروور نمی‌خواهند که این پرچم‌دار بریتانیایی به‌طور کامل تغییر کند بلکه آن‌ها می‌خواهند رنجروور فقط کمی بهتر شود. به همین دلیل نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ این ماشین بسیار شبیه به نسخهٔ پیش از فیس‌لیفت است.

 

فیس‌لیفت رنجروور
فیس‌لیفت رنجروور

اما تغییرات بزرگ‌تر در کابین خودرو روی داده است یعنی جایی که طراحان لندروور دو صفحه‌نمایش لمسی ۱۰ اینچی را برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Touch Pro Duo در نظر گرفته‌اند. در این نمایشگرها می‌توان اطلاعات را از نمایشگری به نمایشگر دیگر کشید همان‌طور که تونی استارک در فیلم مرد آهنی این کار را انجام می‌داد. این در حالی است که دکمه‌های داخلی مورد تجدیدنظر قرار گرفته و رو دری‌ها نیز بروز شده‌اند. علاوه بر این، رنجروور فیس‌لیفت به صندلی‌های جلوی جدیدی مجهز شده که عریض‌تر و عمیق‌تر بوده و قابلیت تنظیم برقی در 24 جهت را دارند. صندلی‌های عقب هم جدید هستند و می‌توانند تا ۴۰ درجه به عقب خم شوند درحالی‌که به ۲۵ برنامه ماساژ مختلف هم مجهز شده‌اند.

فیس‌لیفت رنجروور
فیس‌لیفت رنجروور

 

لندروور می‌گوید طراحی جدید صندلی‌ها موجب افزایش فضای پا و سر در داخل خودرو شده که راحتی بیشتری را برای سرنشینان چه در جلو و چه در عقب فراهم می‌کند. کنترل‌کننده‌های صندلی‌ها نیز به روی پانل درها منتقل شده و در هریک از آن‌ها سطح فوق‌العاده‌ای از گرمایش، سرمایش و ماساژور وجود دارد که از طریق یک اپلیکیشن جدید برای گوشی‌های هوشمند قابل‌کنترل است. یکی دیگر از موارد برجستهٔ داخلی رنجروور جدید صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲ اینچی با وضوح بالای آن است که به حالت‌های مختلفی برای نمایش اطلاعات خودرو مجهز است؛ اما درعین‌حال با ارائهٔ طیف گسترده‌ای از آپشن‌ها، به سرنشینان هم توجه زیادی شده است. در کابین رنجروور 17 خروجی مختلف شامل USB، HDMI و برق 12 ولت تعبیه شده و همچنین اینترنت وای فای 4G با قابلیت اتصال حداکثر هشت دستگاه نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

فیس‌لیفت رنجروور
فیس‌لیفت رنجروور
فیس‌لیفت رنجروور
فیس‌لیفت رنجروور

 

همانند رنجروور اسپرت، برای رنجروور فیس‌لیفت هم یک نسخه پلاگین‌هیبریدی به همان نام P400e ارائه شده است. این مدل مجهز به یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی با 300 اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی با 115 اسب بخار قدرت است. خروجی کلی این سیستم ۴۰5 اسب بخار قدرت و ۶۴۰ نیوتن متر گشتاور است درحالی‌که انرژی موردنیاز موتور الکتریکی هم توسط پکیج باطری‌های لیتیوم یون ۱۳.۱ کیلووات ساعتی تأمین می‌شود. از لحاظ عملکرد نیز رنجروور پلاگین‌هیبریدی می‌تواند ظرف ۶.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسید و نهایتاً به حداکثر سرعت ۲۲۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. همچنین این مدل می‌تواند تا ۵۰ کیلومتر را هم به‌صورت تمام الکتریکی بپیماید.

 

فیس‌لیفت رنجروور
فیس‌لیفت رنجروور

اما کسانی که قوای محرکه قوی‌تری می‌خواهند می‌توانند سراغ نسخه ارتقاء یافته مدل SVAutobiography را خریداری کنند که به یک پیشرانهٔ 5 لیتری V8 سوپرشارژ با 565 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور مجهز است. به لطف این قوای محرکهٔ توانمند، این مدل می‌تواند در تنها 5.1 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت دست یابد. سفارشات خرید رنجروور با قیمت پایهٔ 87,350 دلار از هم‌اکنون پذیرفته می‌شود و تحویل آن در بریتانیا از اواخر امسال آغاز خواهد شد؛ اما کسانی که خواهان مدل پلاگین‌هیبریدی P400e هستند باید تا سال 2019 صبر کنند.

فیس‌لیفت رنجروور
فیس‌لیفت رنجروور

 

منبع: پدال

معرفی فیس‌لیفت رنجروور، شکوه یک بریتانیایی اصیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top