محصول جدید تویوتا در نمایشگاه خودرو شیکاگو برای عاشقان آفرود

  • TRD) Toyota Racing Development) نام برند تیونینگ محصولات تویوتا و لکسوس است که قطعات تقویت‌شده‌ای برای خودروهای سواری و آفرود این شرکت تولید می‌کند.
  • آفرود تویوتا
    آفرود تویوتا

ایده اصلی TRD Pro‌خیلی ساده است: ارتفاع را افزایش می‌دهیم، سینی مخصوص آفرود می‌بندیم، تایرهای آفرود نصب می‌کنیم و آنها را با تریم مشکی و برچسب‌های خشن آفرودی تزیین می‌کنیم. این دستورپخت برای تویوتاهای تاکوما(Tacoma)، فوررانر(4runner) و تاندرا(Tundra) مدل 2019 که در نمایشگاه شیکاگو 2018 رونمایی شد هم استفاده شده است و فکر نکنم نکته اساسی دیگری برای گفتن باقی بماند. اما اگر علاقمند به آفرود سواری و خودروهای TRD Pro تویوتا هستید پیشنهاد می‌کنم این مطلب را تا انتها بخوانید.

آفرودهای محبوب
آفرود تویوتا
آفرود تویوتا

جک هولیس مدیر ارشد تویوتای آمریکای شمالی اعلام کرده است که ۴۰ درصد خودروهای مذکور با پکیج کامل TRD Pro به فروش می‌رسد و ۵۳ درصد دیگر در برخی از بخشها از قطعات TRD بهره می‌برند و این آمار در حال افزایش است. به گفته هولیس TRD به یکی از هشتگ‌های محبوب در فضای اینستاگرام تبدیل شده است چرا که عاشقان آفرود با تویوتا‌های قدر خود دوست دارند لحظات هیجان‌انگیز رانندگی با این غول‌های بیابانی را از این طریق با دیگران به اشتراک بگذارند. هولیس همچنین رمز موفقیت تویوتا را احساس قدرت و لذت در هنگام رانندگی می‌داند.

تولید محدود
آفرود تویوتا
آفرود تویوتا

تویوتا فقط ۵۰۰۰ نسخه از خودروهای مجهز به وسایل TRD را تولید می‌کند، بنابراین اگر قصد خرید یکی از این خودروها را داشته باشید باید فورا دست به کار شده و با نمایندگی‌های این برند در شهر یا محله خود تماس بگیرید.

مت لارکین یکی از فروشنده‌های تویوتا در آمریکاست که با لحن خودمانی می‌گوید: «همشون خیلی سریع می‌پرن».

استفاده از قطعات فاکس در تاندرا و فوررانر
آفرود تویوتا
آفرود تویوتا

تاکوما تی‌آردی از سال ۲۰۱۶ از قطعات مسابقه‌ای فاکس در سیستم تعلیق بهره می‌جوید و از الآن به بعد دو خودرو تاندرا و فوررانر نیز به این جمع اضافه می‌شوند. مدیر فنی تویوتا می گوید: «هدف ما ایجاد هارمونی منظمی بین این سه برادر بود و شما شاهد بهبود هر سه خودرو در جاده و بیرون جاده خواهید بود».

چرا هواکش بالا نصب شده است؟
آفرود تویوتا
آفرود تویوتا

بسیاری از آفرودسواران بعد از خرید خودرو با بریدن بخشی از سپر هواکش موتور را به بالای آن ارتقا می‌دهند. بنابراین تویوتا امکانی را برای مشتریان قرار داده تا در هنگام سفارش خودرو با انتخاب این آپشن دریچه ورودی هوای موتور بالای ستون A نصب شده و دیگر نیازی به بریدن سپر نباشد.

برخی تصور می‌کنند این لوله‌ها همچون لوله‌های غواصی در عمق کم است و باعث می‌شود تا خودرو بتواند در رودخانه‌های با عمق بیشتر عبور کند اما این تصور اشتباه است و این کار تنها برای جلوگیری از ورود شن و ریگ بیابان به موتور انجام می‌شود.

با سرعت در بیایان برانید
آفرود تویوتا
آفرود تویوتا

بسیاری از خودروهای آفرود قابلیت‌هایی دارند که می‌توانید با آن‌ها به آرامی از روی صخره‌های بزرگ گذر کنید اما تویوتا خودروهای آفرود خود را با هدف سریع راندن در جاده‌های بیابانی ساخته است. آن‌ها می‌گویند تمرکزشان بر روی سرعت است و این چیزی است که مشتریان از آن‌ّها انتظار دارند.

مشتریان خاص
آفرود تویوتا
آفرود تویوتا

مشتریان این خودروها چه کسانی هستند؟
طبق نظر لارکین، خریداران مدل‌های خاص مجهز به TRD Pro اکثرا جوان‌های ثروتمند هستند، آن‌ها جزء قشر پردرآمد بوده و از تحصیلات بالایی برخوردارند.

در کدام مناطق طرفداران بیشتری دارند؟
این خودروها در همه‌جا مشهورند. آن‌ها را چه در سواحل و چه در کوهپایه‌ها می‌توانید بببینید.

منبع: جی اس ام

محصول جدید تویوتا در نمایشگاه خودرو شیکاگو برای عاشقان آفرود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top