لندرور در آغاز به کار و تولید خودروهای شاسی بلند خود که از سال 1947 آغاز شده بود، همان اتاق جعبه ای و چهارگوش شبیه دیفندر های فعلی را برای لندرورهای سری 1 به کار گرفته بود. آغاز شروع به کار روی پروژه لندرور همزمان با روزهای جنگ جهانی بود و به همین دلیل رنگ پایه نیز برای محصولات تولیدی سبز ارتشی انتخاب شد در آن زمان لندروور از زیر شاخه های کمپانی روور بود.

این آفرود نیز راه رقیب سنتی خود یعنی تویوتا لندکروزر را پیش گرفت و برای ساخت خودرو همه جا رو خود از جیپ الگو برداری کرد تا آنجا که اولین نسل از شاسی جیپ و پیشرانه 1/6 لیتری روور (p3) به قدرت 51 اسب بخار استفاده کرد و بدنه نیز از ورقه های آلومینیوم ساخته شد تا هم سبکتر باشد و در کنار آن از پوسیدگی در هوای مرطوب اروپا دور بماند.

آفرود لندرور
آفرود لندرور

ضمن اینکه چون تمام قطعات بدنه با پیچ و پرچ به هم متصل شده بودند تعمیر و تعویض آنها بسیار ساده و سریع انجام میشد . اولین پیش نمونه ساخته شده و برای تست های فنی این خودرو آن را به چالش گل و لای عمیقی بردند که لندرور از آن موفق بیرون آمد و تایید کارشناسان را برای رفتن روی خط تولید دریافت کرد.