فولکس‌واگن کانسپت T يکي از کانسپت‌هاي فراموش‌شده

چرا بايد آن‌را به ياد داشته باشيم؟
امروزه خودروسازان انواع سبک‌ها را براي ايجاد کلاس‌هايي جديد ترکيب مي‌کنند و به همين دليل فولکس‌واگن کانسپت T نيز به لطف ترکيب غيرمتعارف خود ارزش يادآوري را دارد.

فولکس‌واگن کانسپت T
فولکس‌واگن کانسپت T

کانسپت T با درهاي بال مانند، سقف سخت قابل جابجايي و تنها دو صندلي، يک کراس‌اوور معمولي نيست. درواقع فولکس‌واگن اين ماشين را بيش از 13 سال پيش در نمايشگاه ديترويت 2004 رونمايي کرد و آن‌را يک کوپهٔ آفرود مي‌ناميد. همچنين اين خودرو داراي اوورهنگ‌هاي کوتاه و بخشي قابل جدا شدن در قسمت عقب خود بود که امکان دسترسي به چرخ زاپاس را فراهم مي‌کرد. علاوه بر اين، به لطف فاصلهٔ زياد از سطح زمين، نرخ نوسان گستردهٔ کمک‌فنرها و سيستم چهارچرخ محرک اختصاصي 4Motion فولکس‌واگن، کانسپت T قابليت‌هاي آفرود بسيار بالايي داشت.

بدنهٔ غيرمعمول اين خودرو نيز داراي يک سقف تقريباً مسطح و آينه‌هاي جانبي بود که در بالاي ستون A نصب شده بودند. همچنين عدم وجود قوس معمولي گلگيرها نيز توانايي‌هاي آفرود بالاي آن‌را نشان مي‌داد. چراغ‌هاي جلو و عقب کانسپت T حتي با استانداردهاي امروزي هم تکنولوژي بالايي داشتند و سر اگزوزهاي دايره شکل آن نيز به‌صورت يکپارچه درون چراغ‌هاي عقب طراحي شده‌اند.

کانسپت T مجهز به يک پيشرانهٔ 3.2 ليتري V6 بود که 240 اسب بخار قدرت و 320 نيوتن متر گشتاور توليد مي‌کرد و آن‌را از طريق يک گيربکس اتوماتيک تيپ ترونيک به هر دو محور انتقال مي‌داد. اين خودرو با استايل عجيب خود مي‌توانست در زمان مناسب و معقول 6.9 ثانيه از صفر به سرعت صد کيلومتر در ساعت رسيده و نهايتاً به حداکثر سرعت 230 کيلومتر در ساعت دست پيدا کند که البته درواقع سرعت خودرو به‌صورت الکترونيکي روي اين عدد محدود شده بود.

فولکس‌واگن در زمان رونمايي از کانسپت T اعلام نمود که اين کانسپت راه را براي ايجاد يک سگمنت جديد هموار خواهد کرد اما متأسفانه هرگز به خودرويي توليدي تبديل نشد. همين ايده، يعني يک کراس‌اوور کوپهٔ آفرود حدود چهار سال پيش توسط برند لوکس فولکس‌واگن يعني آئودي با همکاري ايتال‌ديزان تکرار شد که منجر به ساخت کانسپت Parcour گرديد. اين خودرو مجهز به پيشرانهٔ 550 اسب بخاري لامبورگيني گالاردو بود اما اين کانسپت هم متأسفانه هرگز به خط توليد راه پيدا نکرد.

 

منبع: پدال نیوز

فولکس‌واگن کانسپت T يکي از کانسپت‌هاي فراموش‌شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top