شتر بخار، واحد جدید آفرود نیسان برای سنجش میزان توان خودروهای خود

پدال نیوز- نیسان می‌گوید واحد شمارش نیرو “اسب بخار” زمانیکه خودرو در بیابان و صحرا باشد، منطقی به نظر نمی‌رسد و از این رو از کانسپتی رونمایی کرده که توان آن با “شتربخار” محاسبه می‌شود!

آفرود نیسان
آفرود نیسان

به گزارش پدال نیوز به نقل از اتوگاید، در وهله اول این خبر شبیه به “دروغ ماه آوریل” به نظر می‌رسد، اما ظاهرا “شتربخار” واحد جدید اندازه گیری قدرت یک خودرو در شرایط آفرود بیابان و صحرا است!

اگر تصور می‌کنید این کار صرفا برای شوخی و خنده انجام شده، سخت در اشتباه هستید. نیسان با تشکیل همکاری با “نشنال جئوگرافیک” ابوظبی نشان داده که چقدر درباره این واحد اندازه گیری جدید جدی است.

نیسان معتقد است “اسب بخار” در شرایط آفرود واحد اندازه گیری مناسبی برای محاسبه عملکرد یک خودرو نیست.  بنابراین نیسان فرمول جدیدی را بر پایه علمی و محاسبه یک مقدار براساس وزن خودرو، سرعت و مسیر ایجاد کرده است. این توان خروجی بر اساس وات است که بعدا به “شتر بخار” تبدیل می‌شود.

نیسان آنقدر در زمینه واحد شتربخار جدی است که یافته های خود را به مقامات اماراتی برای استانداردسازی این موضوع ارائه داده و قصد دارد از شتربخار برای بازاریابی خودروهایش در امارات استفاده کند.

نیسان امیدوار است بتواند با استفاده از یک واحد جدید محاسباتی، قدرت خودروهای آفرود خود را بهتر از قبل محاسبه کند. کمیت جدید نیسان شتر بخار نام دارد.

اسب بخار یک واحد شناخته‌شده برای محاسبه‌ی عملکرد و قدرت یک خودرو در جاده است؛ اما به‌اندازه‌ی کافی توانایی محاسبه‌ی قدرت خودروها در مسیرهای سنگلاخی و ناهموار را ندارد. به همین خاطر، نیسان به سراغ واحد جدیدی برای محاسبه‌ی قدرت خودروها در این مسیرها رفته است؛ شتر بخار.

مهندسین نیسان برای تعریف واحد شتر بخار به‌عنوان معیاری برای محاسبه‌ی دقیق عملکرد و قدرت یک خودرو با قابلیت آفرود دور هم جمع شدند. شتر بخار، به‌مانند اسب بخار می‌بایست به‌گونه‌ای محاسبه می‌شد که در همه‌جا قابل تکثیر و تکرار باشد. نیسان درنهایت به فرمولی دست یافت که می‌توان از آن در تمامی خودروهای آفرود استفاده کرد.

جوزف رشید الهاشم، مهندس نیسان، می‌گوید:

ما در ابتدا دریافتیم که وزن، سرعت و مسیر حرکت یک خودرو بر چگونگی محاسبه‌ی این واحد تأثیرگذار است. عوامل دیگر شامل مانور پذیری، گشتاور موتور و قطعاً مهارت راننده نیز نقش مهمی در این محاسبه دارند. بااین‌حال، اگر ما سرعت و مسیر حرکت یک خودرو در یک محیط مشخص را استاندارد کنیم، می‌توانیم مدت‌زمان پیمایش آن خودرو در یک مسافت معین را محاسبه و سپس آن را در وزن خودرو برای به دست آوردن شتر بخار ضرب کنیم.

منبع خبر : zoomit.ir

شتر بخار، واحد جدید آفرود نیسان برای سنجش میزان توان خودروهای خود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top