جیپ لیبرتی و نقص در ایربگ‌هایش

نقص جیپ لیبرتی

سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) اسنادی را روی وب‌سایت خود منتشر کرده که نشان دهنده‌ی تحقیقات از جیپ لیبرتی 2012 می‌باشد.

آفرود جیپ لیبرتی
آفرود جیپ لیبرتی

این تحقیقات که پس از دریافت 44 شکایت از مالکان کلید خورده به مدول کنترلر سرنشین مربوط است. این مدول وسیله‌ای است که باز شدن کیسه هوا در زمان تصادف را تشخیص داده و کنترل می‌کند. ظاهراً این سیستم با نقص مواجه بوده است.

آفرود جیپ لیبرتی
آفرود جیپ لیبرتی

نقص ایربگ ها در کجاست؟

این سازمان در اطلاعات خلاصه‌ای آورده است:

مالکان خودروهای یاد شده گفته‌اند چراغ هشدار در زمان راندن خودرو روشن باقی مانده است. در برخی موارد، مشکل چراغ هشدار ظاهراً با جایگزینی مدول ORC حل شده است. در موارد دیگر مصرف‌کننده‌ها به تعویض این قطعه توصیه شده‌اند هرچند آن‌ها ادامه‌ی استفاده از خودرو در همین حالت را انتخاب کرده‌اند.

آفرود جیپ لیبرتی
آفرود جیپ لیب

ظاهراً تعداد 105 هزار دستگاه جیب لیبرتی 2012 تحت تأثیر این مشکل بوده‌اند. هنوز گمانه‌زنی دراین‌باره زود است اما اگر تحقیقات نشان دهند که خودروها با نقصی خطرناک مواجه هستند، شاید NHTSA درخواست تحلیل‌های مهندسی کند و نتیجه خروجی آن یا اعلام یک فراخوان یا مختومه شدن پرونده خواهد بود.

 

منبع: پدال نیوز

جیپ لیبرتی و نقص در ایربگ‌هایش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top