خودروهای آفرود؛ چالش محیط زیست آران و بیدگل

رئیس اداره محیط زیست آران و بیدگل ورود خودروهای سافاری و آفرودسواری را چالش محیط زیست آران و بیدگل دانست و گفت: گونه های نادر جانوری منطقه در خطر آسیب خواهند بود.

به گزارش مهر، اللهیار دولتخواه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: نابسامانی در ورود و خروج علاقه مندان آفرود به منطقه کویر مرنجاب پذیرفتنی نیست و باید مانند پارک ملی کویر منطقه ای ترسیم و ظرفیت ها محدود و مشخص باشد.

وی به دستور مقام قضایی هفته گذشته دادستان آران و بیدگل درباره جلوگیری از ورود موتورسیکلت های سنگین و خودروهای دو دیفرانسیل و تورهای فاقد مجوز رسمی به مناطق گردشگری کویری شهرستان اشاره کرد و افزود: ممنوعیت براساس گزارش اداره حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان در زمینه تخریب محیط زیست و منابع طبیعی به وسیله خودروهای دو دیفرانسیل و گروه های آفرود اعمال شده است.

رمل‌های کویر زیر چرخ آفرودبازها
رمل‌های کویر زیر چرخ آفرودبازها

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست آران و بیدگل تاکید کرد: این دستور مناطق ابوزیدآباد، سیازگه، پناهگاه حیات وحش یخاب، چاه عروس و مرنجاب را شامل می شود.

وی با اشاره به اینکه ورود بی ضابطه و عدم قانون‌مداری در حوزه گردشگری شهرستان در آینده مشکل ساز خواهد بود، اظهار داشت: بحران زیست محیطی و فعال شدن ریزگردها با از بین رفتن پوشش گیاهی شهرستان مهم ترین تهدید برای آینده آران و بیدگل است.

دولتخواه در مورد گمانه زنی و ابراز نگرانی رسانه ها و برخی سمن های محیط زیستی از طرح انتقال پساب کاشان به مجتمع فولاد کویر، عنوان کرد: نمونه‌های پساب کاشان در چند نوبت مورد آزمایش قرار گرفته که فاضلاب تصفیه شده مطابق استانداردهاست و جای نگرانی نیست.

وی با بیان این که تکمیل طرح انتقال پساب کاشان به فولاد قطع استفاده آن شرکت از آب‌های زیرزمینی را به همراه خواهد داشت، اضافه کرد: مسیر انتقال پساب کاشان به مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل به صورت کامل کارشناسی و خط انتقال آن با کانال کشی بسته شده است و در عمق زمین انجام می شود.

منبع: جام جم نیوز

خودروهای آفرود؛ چالش محیط زیست آران و بیدگل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top