جایگزین تویوتا FJ کروزر ساخته خواهد شد

تویوتا به دنبال فروش پایین آفرودر سرسخت خود یعنی FJ کروزر، در سال 2014 عرضهٔ آن‌را در ایالات‌متحده خاتمه داد و سال گذشته نیز تولید آن‌را به‌طور کامل متوقف کرد؛ اما امکان ساخت مدل جدیدی به‌عنوان جایگزین این خودرو در آیندهٔ نزدیک وجود دارد. دراین‌باره مدیرعامل تویوتای آمریکای شمالی آقای «Jim Lentz» در نمایشگاه دیترویت به موتور ترند گفته است:

«هم‌اکنون بازار مناسبی برای یک اس‌یووی آفرود کوچک وجود دارد تا جایی که ما درخواست‌های زیادی از افرادی دریافت کرده‌ایم که خواهان یک FJ کروز جدید یا چیزی شبیه به آن هستند؛ بنابراین ما می‌توانیم این خلأ را با یک اس‌یووی با ساختار بدنه روی شاسی پُر کنیم؛ یعنی خودرویی چهارچرخ محرک با فاصلهٔ زیاد از سطح زمین. ساخت چنین خودرویی فقط با استفاده از ساختار بدنه روی شاسی امکان‌پذیر است. این اس‌یووی جدید می‌تواند هم‌اندازهٔ FJ کروزر باشد ولی علاقه‌مندان بیشتر به خودرویی با فاصلهٔ محوری کوتاه‌تر تمایل دارند که قابلیت مانور دهی آن در صخره‌ها بیشتر باشد».

 

Toyota FT-4X Concept
Toyota FT-4X Concept

تویوتا به‌تازگی دو اس‌یووی کانسپت بنام‌های FT-4X و FT-AC را به ترتیب در نمایشگاه‌های نیویورک و لس‌آنجلس رونمایی کرده است که بیشتر طرح‌هایی مطالعاتی از مدل‌های پیش‌تولید هستند اما اگر تقاضای مناسبی برای آن‌ها وجود داشته باشد، می‌تواند یکی از آن‌ها به‌عنوان خودرویی تولیدی به بازار عرضه گردد. البته اگر بتواند مقررات سخت‌گیرانهٔ خودروهای تولیدی را برآورده کند. این مدل جدید در جایگاهی پایین‌تر از اس‌یووی فورانر و در کنار کراس‌اوور رافور قرار خواهد گرفت اما با رویکردی کاملاً متفاوت؛ یعنی چیزی نزدیک به جیپ رانگلر.

 

Toyota FT-AC Concept
Toyota FT-AC Concept
جایگزین تویوتا FJ کروزر ساخته خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top