تویوتا از لندکروزر پرادو جدید در فرانکفورت رونمایی کرد

گروه بین الملل: خودروی قدرتمند آفرود تویوتا که در برخی بازارها با نام پرادو و در اروپا با نام لندکروزر شناخته می شود از سال 2009 به صورت پیوسته در بازار حضور داشته است. به گزارش خبرخودرو، مدتی بود که تویوتا به فکر ارائه یک مدل به روز شده از این خودرو بود و دقیقا امروز صبح در نمایشگاه خودروی فرانکفورت این شرکت ژاپنی، از پرادو جدید پرده برداری کرد.

این خودرو اگر چه در مقایسه با مدل فعلی تفاوت زیادی ندارد، بازبینی هایی در طراحی کابین، بدنه و همچنین زیر کاپوت آن انجام شده تا این خودرو را که در بیش از 190 کشور دنیا به فروش می رسد و در بیش از 10 کشور اروپایی پرفروش ترین مدل سگمنت خود می باشد را رقابتی نگه دارد.

لندکروزر پرادو
لندکروزر پرادو

در طراحی بدنه تغییرات شامل کاپوت، گلگیرها، جلوپنجره، چراغ های جلو و عقب، رینگ ها و سپر جلوی جدید می شود. این تغییرات صرفا جنبه زیبایی ندارد، تویوتا این تغییرات بدنه را به دو دلیل انجام داده، یک این که مانور دادن با این خودروی بزرگ برای راننده راحت تر شود و دوم پروسه خنک سازی موتور بهتر شده و چند سانتی متر به طول بدنه اضافه شود.

کابین خودرو نیز با یک داشبورد، صفحه کیلومتر و کنسول مرکزی جدید به روز رسانی شده است. یک صفحه نمایش 8 اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی جدید نیز داخل کابین وجود دارد که برای بهبود دید راننده در ارتفاع پایین تری نصب شده است.

مشتریان اروپایی امکان انتخاب بین دو مدل سه درب و پنج درب، ده رنگ بدنه، سه ترکیب رنگ کابین و چندین گزینه موتور را خواهند داشت. موتور 2.8 لیتری 4 سیلندر توربودیزل به یک گیربکس 6 دنده اتومات یا دستی متصل شده و 177 اسب بخار نیرو و 332 پوند فوت گشتاور تولید می کند. یک موتور 2.7 لیتری بنزینی نیز وجود دارد که همراه با یک گیربکس دستی 5 دنده ارائه می شود و 161 اسب بخار نیرو و 181 پوند فوت گشتاور دارد، یک گزینه دیگر موتور 4 لیتری همراه با گیربکس 6 دنده اتومات و 249 اسب بخار نیرو و 281 پوند فوت گشتاور می باشد.

احتمال عرضه این نسخه جدید پرادو به بازار بستگی دارد و این خودرو قرار نیست فعلا در همه بازارها عرضه شود. با رونمایی از این مدل جدید پرادو، احتمال عرضه یک لکسوس جی ایکس به روز شده مشابه این خودرو در آمریکا بسیار بالا است.

 

تویوتا از لندکروزر پرادو جدید در فرانکفورت رونمایی کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top