بولینگر B1، نخستین خودروی آفرود الکتریکی بازار

گروه بین الملل: در شرایطی که همه دنیا منتظر رونمایی از خودروی پیکاپ الکترونیکی که تسلا قول آن را داده و نسخه الکتریکی اف 150 از سوی فورد می‌باشند، یک استارت آپ تولید کننده خودروهای الکتریکی به نام بولینگر، از نخستین مدل آفرود الکتریکی دنیا رونمایی کرد.

به گزارش خبرخودرو، این خودرو که B1 نام دارد و در کلاسیک کار کلاب در منهتن نیویورک رونمایی شده، عنوان نخستین تراک تمام الکتریکی دو دیفرانسیل آفرود دنیا را یدک می‌کشد و با ظاهر جعبه‌ای مانند خود، همه را به یاد خاطرات جیپ ویلیز انداخته است.

بولینگر می‌گوید خودروی بی وان با یک پک باتری 60 کیلووات ساعت یا 100 کیلووات ساعت به انتخاب مشتری عرضه خواهد شد که رنج حرکتی آن‌ها با یک بار شارژ به ترتیب 195 و 320 کیلومتر می‌باشد. پیشرانه بی وان 360 اسب بخار نیرو و 472 پوند فوت گشتاور دارد و قادر است ظرف 4.5 ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر افزایش دهد، حداکثر سرعت این خودرو نیز 204 کیلومتر بر ساعت ذکر شده است.

بولینگر B1
بولینگر B1

وزن بی وان معادل 1769 کیلوگرم بوده و توانایی یدک کشیدن تا 2766 کیلوگرم را نیز دارد. ابعاد آن معادل 150 اینچ طول، 76.5 اینچ عرض و 73.5 اینچ ارتفاع می‌باشد و تقسیم وزن 50/50 دارد. زمان شارژ کامل پک باتری 60 کیلووات ساعتی معادل 7 ساعت با یک پریز برق خانگی و 45 دقیقه با یک شارژر سریع و در پک باتری 100 کیلووات ساعتی این موارد به ترتیب معادل 12 ساعت یا 75 دقیقه می‌باشد.

بولینگر قصد دارد نخستین مدل‌های سفارش داده شده را از فوریه 2019 آغاز کند، ولی در عین حال نیز این کمپانی در حال مذاکره با کمپانی‌های بزرگ دیگر می‌باشد که این نخستین آفرود الکتریکی دنیا را به تولید انبوه برساند.

 

منبع:خبرخودرو

بولینگر B1، نخستین خودروی آفرود الکتریکی بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top