آفرود سانگ یانگ رکستون ۲۰۱۸ با پیشرانه و چهره متفاوت رونمایی شد

سرانجام انتظارها به پایان رسید و کمپانی سانگ یانگ کره جنوبی از مدل جدید رکستون رونمایی کرد. البته این رونمایی فعلاً در حد انتشار تصاویر دیجیتالی از این آفرود است و رونمایی اصلی از این محصول قرار است در نمایشگاه خودروی سئول ۲۰۱۷ انجام شود. این شاسی بلند جدید با کد Y400 شناخته می شود و در مقایسه با سایر شاسی بلندهای سانگ یانگ پیشرفت چشمگیری را در همه ی جنبه ها نشان می دهد. این خودرو در برخی بازارها با کد G4 رکستون نیز عرضه خواهد شد.

طراحی سانگ یانگ رکستون 2018

طراحی سانگ یانگ رکستون جدید، قوی و جذاب است و خطوط بدنه نیز به دقت تمام و در خور یک شاسی بلند طراحی شده اند. همچنین می توان رگه هایی از طراحی خودروی مفهومی LIV-2 سانگ یانگ را نیز در رکستون 2018 جدید مشاهده کرد، LIV-2 کانسپتی بود که نخستین بار در سال ۲۰۱۶ و در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی شد و از همان زمان می شد حدس زد که طرح آن مبنای طراحی نسل آینده سانگ یانگ رکستون جدید خواهد بود.

مقایسه

بارزترین تفاوت هایی که بین این دو خودرو وجود دارد مربوط به چراغ های اصلی، برخی جزییات بدنه، طرح رینگ ها و البته طراحی داخلی می شود. در بخش ابعاد خارجی این مدل باید به طول ۴۸۵۰ میلی متر، عرض ۱۹۲۰ می لی متر و ارتفاع ۱۸۰۰ میلی متری رکستون جدید اشاره کرد. فاصله ی بین دو محور این مدل نیز ۲۸۶۴ میلی متر است. در مقایسه با نسل فعلی رکستون که در بازار وجود دارد، این مدل جدید ۱۳۰ میلی متر طویل تر، ۵۰ میلی متر عریض تر و ۴۴ میلی متر فاصله ی محوری بیشتری نیز دارد، همچنین ارتفاع از سطح زمین مدل جدید رکستون ۳ سانتی متر کوتاه تر از نسل قبلی است. ضمنا به لطف استفاده از فولاد مقاومت بالا در این مدل وزن ان نیز نسبت به نسل فعلی کاهش خواهد یافت.

آفرود سانگ یانگ رکستون 2018
آفرود سانگ یانگ رکستون 2018

مشخصات فنی

سانگ یانگ رکستون جدید در دو مدل عرضه می شود که یکی دیفرانسیل عقب بوده و دیگری چهارچرخ محرک است. هر دوی این مدل ها به گیربکس خودکار ۷ دنده ساخت مرسدس بنز مجهز خواهند شد. همچنین خریداران این خودرو می توانند از بین دو موتور که یکی بنزینی و دیگری دیزلی است یکی را برای خودروی خود انتخاب کنند. مدل دیزلی دارای موتوری توربودیزل به حجم ۲.۲ لیتر است که می تواند ۱۷۸ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتون متر گشتاور را تولید کند. مدل بنزینی مجهز به یک موتور ۲ لیتری توربوشارژر دار است که می تواند ۲۲۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتون متر گشتاور را تولید کند.

آفرود سانگ یانگ رکستون 2018
آفرود سانگ یانگ رکستون 2018

قابلیت های داخل سانگ یانگ رکستون 2018

در داخل کابین، رکستون جدید به اکثر تجهیزاتی که امروزه در شاسی بلندها می بینیم مجهز است و بارزترین نکته کابین نیز نمایشگر ۹.۲ اینچی لمسی است که به دوربین های ۳۶۰ درجه نیز متصل بوده و با اپل کارپلی و اندروید اتو نیز همخوانی دارد.
متاسفانه هنوز اطلاعات بیشتری در مورد این خودرو اعلام نشده و عکس های زیادی نیز منتشر نشده است اما در خلال نمایشگاه خودرو سئول این خودرو را به صورت کامل معرفی خواهیم کرد.
موضوع مهم دیگر این است که با توجه به تجهیز این خودرو به پیشرانه 2 لیتری توربو، می توان انتظار داشته باشیم در آینده نزدیک رامک خودرو نیز رکستون جدید را در بازار ایران عرضه کند که می تواند با 350 نیوتن متر، شاسی بلند جذابی بین رقبای خود باشد.

آفرود سانگ یانگ رکستون ۲۰۱۸ با پیشرانه و چهره متفاوت رونمایی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top