سرعت خودرو،مایل یا کیلومتر ؟

هر چند که سرعت سنج اکثر خودروها براساس کیلومتر در ساعت شماره گذاری و مدرج شده اند اما برخی خودروها خصوصا نمونه های آمریکایی و بریتانیایی و همچنین در برخی دیگر از مناطق دنیا، براساس مایل در ساعت نیز شماره گذاری می شوند هر مایل برابر 1600 متر یا 1/6 کیلومتر است و برای تبدیل یک سرعت بیان شده براساس مایل در ساعت کافی است آن را در عدد ثابت 1/6 ضرب کنیم. برای مثال 60 مایل در ساعت برابر با 96 کیلومتر در ساعت میباشد.

سرعت سنج آفرود
سرعت سنج آفرود

در واقع دلیل اینکه شتاب برخی از خودروها نیز به صورت صفر تا 96 کیلومتر در ساعت بیان شده و از 100 کیلومتر در ساعت استفاده نمی شود به همین علت است که شتاب این خودروها بصورت صفر تا 60 مایل در ساعت محاسبه شده اند و با تبدیل به واحد کیلومتر به 96 کیلومتر در ساعت میرسیم ، سرعت سنج برخی خودروها بصورت کیلومتر در ساعت و یا فقط مایل در ساعت شماره گذاری شده اند. با این حال سرعت سنج برخی از خودرو ها نیز به هردو واحد عددگذاری می شوند.

سرعت سنج آفرود
سرعت سنج آفرود

معمولا برای ما که در ایران زندگی می کنیم و واحدهای ما براساس واحدهای SI است. بسیار کم پیش می آید که بخواهیم سرعت را از کیلومتر به مایل و یا لیتر را به گالن و … تبدیل کنیم. استانداردهای اروپا نیز براساس SI هستند.

 

منبع:آفرود4×4

سرعت خودرو،مایل یا کیلومتر ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top