تصوُری از کراس‌اوور «فراری»، یک «GTC4 Lusso» قدبلند!

پدال/ در حال حاضر، مدل GTC4 Lusso با چهار صندلی و سیستم چهارچرخ محرک، نزدیک‌ترین محصول به کراس‌اوور فراری است. به همین دلیل شخصی با مهارت‌های فتوشاپی رندرهایی از نسخهٔ آفرود یا بهتر بگوییم کراس GTC4 را طراحی و منتشر کرده است. البته این صرفاً یک فرضیه است چراکه کراس‌اوور فراری به‌احتمال‌زیاد یک خودروی مجزا خواهد بود نه نمونه‌ای مشتق‌شده از محصولات کنونی. درهرحال برای تبدیل GTC4 Lusso به خودرویی کراس‌اوور مانند، سراسر بدنهٔ شوتینگ بریک آن به پوشش‌های پلاستیکی مجهز شده و با افزایش ارتفاع تعلیق که آن‌را برای تردد در مسیرهای ناهموار مناسب‌تر می‌کند، بیشتر به یک کراس‌اوور شبیه شده است. علاوه بر این، ریل‌های ظریفی هم به روی سقف اضافه شده است.

GTC4 Lusso
GTC4 Lusso

تاکنون فراری در طول تاریخ هفتادسالهٔ خود صرفاً به ساخت خودروهای سوپراسپرت و هایپراسپرت پرداخته است. البته در سال 1980، پینین‌فارینا به مناسبت سالگرد پنجاه‌سالگی خود یک فراری سدان بنام پینین را ساخت که البته این خودرو صرفاً یک کانسپت بود و تنها یک دستگاه از آن ساخته شد. چند سال بعد نیز نسخهٔ سدان مدل 456 بنام 456 GT Sedan توسط پینین‌فارینا برای نفساس الخدیجه از بلژیک ساخته شد. سپس سلطان برونئی هم سفارش ساخت هفت دستگاه نسخهٔ استیشن 456 را به پینین‌فارینا داد که این مدل هم 456 GT Venice نام گرفت؛ اما تمامی این مدل‌ها، خودروهایی سفارشی و تک ساخت یا تولید محدود بوده‌اند و بنابراین فراری در تاریخ خود هیچ‌گاه محصول تولید انبوهی غیر از سوپراسپرت تولید نکرده است.

اما گویا به‌زودی این رویه تغییر خواهد کرد چراکه مدیرعامل فراری، سرجیو مارکیونه در جدیدترین اظهارات خود گفته است که احتمالاً فراری سرانجام به ساخت کراس‌اوور روی خواهد آورد اما این کار را به سبک خاص خودش انجام می‌دهد. احتمال دارد فراری اوایل سال آینده که استراتژی خود تا سال 2022 را منتشر می‌کند، رسماً تولید کراس‌اوور را تأیید کند. گفته شده کراس‌اوور فراری با کد داخلی F16X شناخته می‌شود و بر روی پلت‌فرم جانشین GTC4 Lusso ساخته خواهد شد. همچنین احتمال داده شده که این سبک جدید تاریخ فراری بتواند به افزایش سود بیش از دو برابری آن تا سال 2022 کمک کند.

GTC4 Lusso
GTC4 Lusso

طبق گزارشات، کراس‌اوور فراری مجهز به یک پیشرانهٔ V8 به همراه یک موتور الکتریکی خواهد بود که ترکیب نیروی تولیدی آن‌ها به چرخ‌های جلو و عقب ارسال می‌گردد. همچنین با توجه به جزئیات اندکی که از این خودرو توسط مارکیونه منتشر شده است، این کراس‌اوور به سبک فراری ساخته خواهد شد و توانایی بالا رفتن از صخره‌ها و پیمودن مسیرهای سخت را ندارد. به همین دلیل، مدیرعامل فراری از استفاده از واژهٔ SUV برای این خودرو امتناع می‌ورزد. در همین حال، خودروسازان دیگری هم در حال آماده‌سازی کراس‌اوورهای خود هستند که شامل لامبورگینی اوروس که دسامبر امسال معرفی می‌گردد، رولزرویس کولیان که سال آینده به بازار می‌آید و آستون‌مارتین DBX که سال 2019 راهی بازار خواهد شد، می‌شود؛ اما مک‌لارن مکرراً اذعان داشته که هرگز به سمت ساخت کراس‌اوور نخواهد رفت.

 

منبع: پدال

تصوُری از کراس‌اوور «فراری»، یک «GTC4 Lusso» قدبلند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top