ورودي هواي کاپوت، وينچ، پروژکتورهاي متعدد روي سقف، تسمه بين زه جلو و ريل باربند، گلگيرهاي حجيم و لاستيکهاي غولپيکر نماي چشمگير و فوقالعادهاي به اين نسخه بخشيده و موجب تمايز آشکار آن با ديگر مدلهاي کلاس G ساخت آاِمگ و برابوس شدهاند.
اصليترين تفاوت اما زير کاپوت نهفته است. پيشرانه 4 ليتري هشت سيلندر توربو دوقلو اين بار 542 اسب بخار قدرت و 800 نيوتونمتر گشتاور تحويل ميدهد که با 416 اسب بخار و 610 نيوتونمتر قبلي تفاوت زيادي دارد. همچنين طبق ادعاي برابوس، شتاب اوليه تنها 6.7 ثانيه به طول انجاميده و سقف سرعت آن 210 کيلومتر بر ساعت ميباشد. بايد اقرار کرد که چنين اعداد و ارقامي براي يک شاسيبلند آفرود 3 تني فوقالعاده به نظر ميرسد.
از ديگر اختصاصات 550 اَدوِنچر نيز ميتوان سامانه تعليق با تنظيم الکترونيکي و صفحات محافظ زير بدنه را نام برد.
بد نيست اشارهاي بکنم که برابوس همچنين علاوه بر قدبلند آلماني، مدلهاي متنوع ديگري ازجمله اسمارت فورتو؛ مازراتي لِوانته و مرسدس بنز کلاس V را نيز به نمايشگاه ژنو امسال آورده است.