نقاط قوت و ضعف جیپ رانگلر 2018

آفرود جیپ رانگلر 2018
آفرود جیپ رانگلر 2018

با طراحی منحصربه‌فردی که در طول چندین دهه قابل شناسایی بوده، شاسی‌بلند محبوب آمریکایی بازهم می‌رود که دل خریداران وفادار را برباید؛ اما فیات-کرایسلر با مدرن سازی این خودرو و بهتر کردن دینامیک رانندگی سعی در گسترده کردن دایره خریداران داشته و این را هم باید بگوییم که جیپ بدون قربانی کردن توانایی‌های همیشگی این خودرو بر تجهیزات آن افزوده است. مدل سال 2018 رانگلر دارای بهبودهای فراوانی است که آن را رقابتی‌تر از هر زمان دیگری نشان می‌دهد.

 

آفرود جیپ رانگلر 2018
آفرود جیپ رانگلر 2018

در ادامه مهم‌ترین نقاط قوت و ضعف این خودرو را خدمت شما عزیزان تقدیم می‌کنیم.

 

نقاط قوت

توانایی آفرود بالا:

آفرود جیپ رانگلر 2018
آفرود جیپ رانگلر 2018

رانگلر در این بخش اصلاً کمکی نیاز ندارد اما تریم صحرای رانگلر 2018 دارای جعبه انتقال دو سرعته با سیستم چهار چرخ محرک تمام‌وقت است. این سیستم باعث می‌شود حالت “تنظیم کن و فراموش کن!” برای رانندگانی ایجاد شود که ترجیح می‌دهند دنده‌ها را در هر زمانی درگیر نکنند. زاویه حمله نسل جدید این خودرو 44 درجه است که 2 درجه بهتر از نسل قبلی می‌باشد. زاویه فرار نیز بهبود 2 درجه‌ای داشته و به 37 درجه رسیده است. ارتفاع خودرو از سطح زمین نیز چند میلی‌متری بیشتر شده است که البته در تریم روبیکان بیشتر از سایر نسخه‌ها هم هست.

قوای محرکه جدید:

آفرود جیپ رانگلر 2018
آفرود جیپ رانگلر 2018

پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوی جدید بخشی از جذابیت‌های نسل جدید رانگلر است. این پیشرانه که از سیستم هیبریدی کمک می‌گیرد قدرت 268 اسبی داشته و واحد الکتریکی آن می‌تواند باعث توقف انتقال سوخت به پیشرانه در زمان توقف شود؛ اما اواخر سال جاری نیز پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری قدرتمند با 260 اسب بخار قدرت نیز به سایر نسخه‌ها ملحق خواهد شد. جیپ همچنین گفته که این خودرو برای اولین بار با پیشرانه پلاگین هیبریدی نیز ارائه خواهد شد. تمامی مدل‌های این خودرو به‌صورت استاندارد از سیستم استارت/استاپ بهره برده و پیشرانه 6 سیلندر 3.6 لیتری پنتاستار قبلی هم‌اکنون قدرت 285 اسبی داشته و به عنوان مدل پایه مطرح است. این پیشرانه می‌تواند به یک گیربکس 6 سرعته دستی یا 8 سرعته اتوماتیک جدید متصل شود. دیگر پیشرانه‌ها تنها با گیربکس اتوماتیک ارائه می‌شوند.

فرایند آسان‌تر باز شدن سقف:

 

آفرود جیپ رانگلر 2018
آفرود جیپ رانگلر 2018

سقف نرم رانگلر 2018 هم‌اکنون فاقد زیپ‌های پیچیده مدل قبلی بوده و بسیار سریع‌تر از قبل باز و بسته می‌شود. همچنین گزینه سقف نرم برقی هم در مدل‌های چهار درب روبیکان و صحرا ارائه می‌شود که دید کاملی از آسمان را ارائه می‌کند. جدا کردن شیشه‌های عقب هم‌اکنون بسیار آسان‌تر است.

تجهیزات استاندارد راضی کننده:

آفرود جیپ رانگلر 2018
آفرود جیپ رانگلر 2018

دوربین پشتی، استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، دستیار شروع به حرکت در سربالایی و 5 پورت USB تنها بخشی از لیست تجهیزات استاندارد رانگلر پایه هستند. مهندسان جیپ همچنین با تهیه ابزاری استاندارد جدا کردن درب‌ها را بسیار آسان‌تر کرده‌اند. سیستم اطلاعات سرگرمی نیز بسته به تریم انتخابی دارای صفحات نمایش 7 یا 8.4 اینچی است. مدل‌های پایه البته دارای صفحه لمسی 5 اینچی بوده و در تریم های گوناگون ارتباطات اپل کارپلی و اندروید اتو وجود دارد.

بهبود سواری خودرو در جاده:

آفرود جیپ رانگلر 2018
آفرود جیپ رانگلر 2018

یک کارشناس آفرود می‌گوید راندن رانگلر در جاده دیگر خواب‌آور نیست زیرا احتمالاً بزرگ‌ترین تغییر نسل جدید این خودرو به تجربه رانندگی آن مربوط می‌شود. بهبود تنظیمات سیستم تعلیق و بدنه‌ای آئرودینامیک تر باعث شده‌اند رانگلر در اکثر جاده‌ها پایدار باشد و میزان صدای جاده و لاستیک‌ها نیز به‌طور قابل‌توجهی کمتر شده است. همچنین رانگلر جدید کم‌مصرف‌تر از نسل قبلی است.

آفرود جیپ رانگلر 2018
آفرود جیپ رانگلر 2018

نقاط ضعف

گران‌تر شدن:

 

آفرود جیپ رانگلر 2018
آفرود جیپ رانگلر 2018

همه این بهبودها باعث افزایش قیمت پایه رانگلر 2018 شده‌اند. این خودرو در مقایسه با نسل قبلی 3 هزار دلار گران‌تر است. نسخه چهار درب روبیکان بدون آپشن ها قیمتی بالاتر از 40 هزار دلار دارد.

قابلیت اطمینان سؤال‌برانگیز فیات-کرایسلر:

 

آفرود جیپ رانگلر 2018
آفرود جیپ رانگلر 2018

این خودروساز از نظر امتیازات میزان قابلیت اطمینان شرایط خوبی ندارد. انتظار نداریم این نسل از رانگلر تغییر قابل‌توجهی نسبت به قبل داشته باشد.

نقاط قوت و ضعف جیپ رانگلر 2018

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top